joi, 29 decembrie 2011

Cugetare asupra pietii muncii din industria restaurantelor din zona Brasov

Pe vremea cind inca speram sa pot lucra in zona mea de bastina am trecut prin zeci de interviuri de angajare cu diversi manageri si propietari de restaurante , hoteluri ,  si alte dughene .Marea majoritate au decurs la fel : ei ce sti sa faci? , de ce imi caut de lucru ? experienta ? etc eu meniuri , filifanturi , vreau sa muncesc , sa ma implic , statornicie , prezentari multimedia , proba de lucru neplatita oricnd si oriunde ... e si apoi incepea scandalul RENUMERATIA 1200 lei bucatar sef de tura la un important restaurant din Poiana Brasov sau 1800 lei bucatar sef la un restaurant de pe strada Republicii din buricul tirgului cu program de 12 ore in fiecare zi aproape! E si astfel dupa citeva zeci de intilniri care se sfirseau prin stringeri de mina in care le uram interlocutorilor succes ( e ) am plecat sa lucrez in alte judete ( PH , C-TA ) pentru inceput UNDE AM CISTIGAT CHIAR SI DE 4 ORI  fata de judetul meu drag.
Inainte de a va desconspira concluziile la care am ajuns o sa va povestesc cel mai interesant interviu pe care l-am avut.In Brasov exista un colos cu citeva restaurante de succes ( adica au clienti ca meniul e ciobanie ca si serviciile da e mincare traditionala cefe ,mici , cirnati ce place la roman nimic de obiectat ) si printr-un prieten /ruda care-l stie pe patron obtin un interviu cu managerul de peste toate aceste restaurante ( patronul avea om deci : un fost ospatar promovat manager pe considerentul consatean sau chiar e capabil , chiar nu ma intereseaza ). Vine ziua , ora intilnirii omul punctual eu asemenea eu cu cv-ul , stick memorie , clipuri de prezentare cu preparate facute la PROTV  etc , ma tinut in picioare 8.76 minute mi-a zis ca ma stie si ca-mi ofera 1000 lei luna grataragiu la cel mai sordid restaurant din lant.
CONCLUZIE : astia or sint vorbiti toti ori diferenta intre cerere si oferta naste monstri!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu